Announcement

Collapse
No announcement yet.

G400 in sweden (Swedish inside)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• G400 in sweden (Swedish inside)

Skribofont säljer G400 nu och har dom i lager.
    2145:- för G400/32 med dualhead
    1969:- utan dualhead.
    1572:- dualhead, 16MB
    MAX kommer i september. 2708:-

Inte så farligt pris för att vara en helt ny produkt...

------------------
    -[MAxie]-
    P2/448, 128Pc100, 16 GB IBM HDD, G200, V2, Sb Live!, Eizo T57S 17", MS Gamepad, 4xDVD, Adaptec 2940UW, Ricoh CDRW

-maxie-

www.jmeab.se har Millenium G400 32Mb och 16Mb singelhead kort.
    G400 16Mb 1496:-
    G400 32Mb 1995:-
    tyvärr bara singelhead kort som sagt. Kul att se någon svensk i forumet.Har vi fler svenska som gömmer sig där ute någon stanns i forumet?

[This message has been edited by Erich (edited 07-30-99).]

Comment

Hej på er=) Tyvärr så är jag inte så förtjust i Matrox kort längre, men kollar in här i bland eftersom jag är allmänt intresserad i 3D kort..

Comment

Das sprunt die rösen sachen i licht diafern zum scrunzt G400MAX!!!

(Sorry I didn't resist..., OUCH, stop beat me!!!)

Yop

Comment

Frågan är om man ska satsa på ett G200, jag är verkligen tänd på dualHead, men jag tycker det är ganska mycket pengar, i synnerhet som KANSKE nästa generation kort är ute till jul.
          Å andra sidan var det 8 månader sen jag köpte nåt nytt till datorn så det börjar kanske bli dags för nåt nytt, en del spel går ju lite segt med G200 eller Voodoo2...

I så fall blir det nog ett G200 32 MB, att betala över 500:- extra för ett MAX känbns lite överflödigt...eller??

------------------
          -[MAxie]-
          P2/448, 128Pc100, 16 GB IBM HDD, G200, V2, Sb Live!, Eizo T57S 17", MS Gamepad, 4xDVD, Adaptec 2940UW, Ricoh CDRW

-maxie-

Comment

Tjenare!

Vad jag gjorde vad att jag köpte ett G400 SH i USA (jag bor i Colorado) Jag köpte en ny heatsink (vad heter det på svenska?) plus att jag köpte en fläkt att sätta på heatsinkén. Sen köpte jag åtta små heatsinks att sätta på Ram minnet. Jag använde Performance Tuner och fick upp mitt kort helt stabilt till 200,150. Jag tycker inte att det är värt pengarna att köpa ett G400 MAX. Hoppas ni förstår min svenska...har bott i USA för länge!

Mattias

Comment

ja her i norge (oslo, hovedstaden) har det også dukket opp bittlitt. www.tech.no selger g400 OEM (Singelhead):

16 MB 1389,-
              32 MB 1964,-

Jeg skal vente til g400 MAX retail kommer... hva er det dere sier, september??? jeg trodde max versonen skulle komme 2. august jeg.

Jon

Comment

Fan...där lurade du mig allt, inte snällt:-)
                Skribofont har bara SH i lager, jag frågade div. återfösäljare om när G400 DH kommer i lager och fick följande svar:

"Matrox Dual head kommer att bli något försenad.. Det sista preliminära
                beskedet jag fick var i mitten av Augusti.
                Max korten kommer att dyka upp i början av september."
                - Skribofont

"Den beräknas komma in som
                tidigast v.33."(G400DH)
                - Vintgar

"Preliminärt 11/8 (leverantörens uppgift till mig...)."(G400 DH Bulk)
                - TMD

Tror jag ska köpa ett vanligt G400DH och göra som Mattias, smälla på en fet fläkt(på KYLFLÄNSEN:-) och börja överklocka...det verkar ju inte vara någon här som har provat överklocka en max, har ni sett någon?

Comment

Tja, September är lite sent tycker jag men det är ju klart, vi har inte sett vad Max kan göra än i OpenGL. (Hoppas att NV10 kommer i år)

------------------
                  Celeron 450MHz (6x75), 128MB PC100, ABIT BX6-R2, Mill G200 8MB AGP, SB Live Value.

Comment

Mikä takia ruotsalaiset puhuvat täällä omalla kielellään? Mielestäni hieman epäkohteliasta käytöstä.
                    Saksalaiset (Maggi ja muut) sentään kirjoittivat viestinsä kahdella kielellä mutta ilmeisesti ruotsalaiset ovat liian sisäsiittoista porukkaa siihen.

B

Comment

Jag tror inte att det blir någon ordning på Matrox drivrutinerna i år. De har hållit på sedan Millenium II med krångel och "bugs". Nästan så att jag tycker ATI är bättre på den punkten =.) Mitt Nvidia TNT kort känns som det stabilaste jag någonsin provat. Väntar spännt på NV10 /Voodoo4

[This message has been edited by alphaman (edited 08-03-99).]

Comment

Visst är Matrox lite struliga med drivisar, men ATI har jag inte övers för, skulle aldrig kunna tänka mig ett ATI-kort, har set för mycket strul med dom.
                        -maxie-

Comment

Ja kanske hårt att jämföra Matrox med ATI =) men hård kritik är vad dom förtjänar just nu. Det verkar som om 5.xx drivarna kommer att höja kvalitén igen, men det återstår lite kvar att fixa innan jag är övertygad. Hade G400 kommit i mars/april med stabil ICD hade jag köppt det direkt.

Comment

Working...
                          X